torsdag 28 januari 2010

Längtar till den varma sanden på Pemba


Nu skäms jag verkligen. Jag har inte bloggat här sedan i somras. Till viss del har det berott på att jag trodde att jag hade glömt mina inloggningsuppgifter - fast det kanske bara var ett svepskäl. Har en annan blogg: glutenfri bakblogg som har tagit nästan all bloggtid. Fy!!
Men nu är det desto roligare att ta tag i den här bloggen igen. Egentligen har det hänt så mycket sen sist så det är ingen idé att försöka uppdatera.
Bilden ovan kommer från Pemba där jag var i sept-okt - och som sagt just nu hade det inte varit helt fel att vara där. 25-30 grader sol, hav och god mat.
Fast det kan också vara alldeles underbart med snö, det var det tidigare idag när jag åkte hem på lunch. Vi har fått 30 cm nysnö ovanpå dom tidigare 30-40 cm som vi hade. På lunchen sken solen och det var riktigt, riktigt vackert.
Nu är det dags att gå hem för dagen och det är kolsvart ute. Tänk om man kunde knäppa med fingrarna så var man hemma och kunde äta något gott och bara njuta. Nähä, först ska man palta på sig alla kläder, ut och skrapa bilen, sladda sig hem genom snömodden innan man äntligen kan komma innanför hemmets dörrar. Men så får det bli.
Hej då, bloggen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar