torsdag 27 juni 2013

Vad gör jag med all tid?


Vad gör jag med all tid?
(texten skrevs i oktober 2012)


Så äntligen tar jag mig tid att titta på min egen blogg - andras bloggar kollar jag både titt och tätt. Och vad ser jag: har inte bloggat sedan mitt i sommaren. Och nu har vi höst runt oss och på måndag är det redan dags för årets älgjakt.
Vad händer med all tid? Varje dygn har ju 24 timmar, varken mer eller mindre. Ändå tycks vissa människor hinna hur mycket som helst medans jag själv inte hinner hälften av vad jag föresatt mig.
Förutom det vanliga hemarbetet så vill jag hinna vara och arbeta i trädgården, gå ut i skogen och plocka svamp, träna - kanske genom att springa en runda, gå på bio, åka till Stockholm. Och vad händer: hinner knappt med hushållsarbetet - dammråttorna trivs och jag blir mer och mer frustrerad och kanske ännu latare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar