torsdag 27 februari 2014

- Jag har fått influensan.
- Jag har brutit benet.
- Jag har just nu lunginflammation.
- Jag har fått cancer.
Vad är det som skiljer dom olika tillstånden åt? Om man berättar att man har fått cancer så tycker folk att man är stark som "går ut med det". Vad är det som är starkt? Ska man skämmas för att man har fått cancer men inte om man har fått lunginflammation?
Det skulle vara intressant att h...öra hur ni tänker? Är det lite tabu att tala om att man har cancer - blir folk rädda?

Ja, ja nog om det. Något som är jätteviktigt vare sig man har cancer eller inte är att man har goda vänner. Och det, ni gott folk, fick jag verkligen uppleva igår kväll när jag var på Rebeckalogen (R106) igår kväll. En stämmningsfull invigningsgrad, toppentrevlig och god måltid och mycket prat, skratt och gott vin. Det är sånt som gör livet!

Och om ni undrar hur jag mår? Jag mår alldeles utmärkt 1 vecka efter första cellgiftsbehandlingen. Peppar, peppar inget illamående, bara lite trötthet (dom första dagarna) för övrigt jättebra.
Jag "pratar" med mina små celler varje kväll och så förbereder dom och jag mig för att må bra. Det har fungerat utmärkt så här långt. Nu har jag 2 veckor utan piller och sedan är det dags för nästa omgång.
Visa mer
 
 
Ovanstående inlägg på Facebook var som svar på att det var så många som tyckte "att jag var stark" som berättade om cancern. Och jag tyckte att deet var konstigt att det nästan var tabu att prata om cancer. Men så har jag förstått att det beror på att åhöraren är den som inte vet hur dom ska tackla det man hör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar