måndag 2 februari 2015

Ja, hur är det egentligen?

Nu var det allt bra länge sedan jag skrev något i bloggen. Men ska försöka uppdatera lite här.

Under hela våren 2014 fortsatte jag med cellgiftsbehandlingarna var tredje vecka - den sista fick jag den 14 maj. Håret trillade av och jag fick en snygg peruk som jag använde fram till mitten av sommaren. Då var vi på husbilssemester i Normandie och det var bara så varmt att jag inte kunde använda peruken.
Sakta återkom håret. Men surprise, surprise nu var det mörkt och lockigt. Varje gång jag gick förbi spegeln blev jag förvånad över vad jag såg. Men man vänjer sig vid allt. Så nu är jag brunett med kortklippt hår.

I början av september var jag på kvinnokliniken för kontroll och allt såg bra ut alla värden var bra. Tröttheten består men blir nog lite bättre för varje dag som går.
30 december var jag åter på besök på kvinnokliniken och även denna gång såg allt bra ut. Det känns skönt.
Det jag har problem med är att jag får hjärtklappning ibland och det känns som om jag tappar andan för en kort sekund. På sjukhuset hittar man inget fel på hjärtat så jag bestämde mig för att återigen besöka akupunktören som fann att jag hade cancer.
Nu har jag varit hos akupunktören sammanlagt 14 gånger och ibland känns det som om det har blivit mycket bättre men sedan får jag åter hjärtklappning, så jag vet inte. Ska i alla fall besöka akupunktören 3 gånger till så får jag utvärdera det hela sedan.

Ja, ungefär så ser situationen ut idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar