torsdag 24 juni 2010

NU ÄR DET SOMMAR!


Idag skiner solen och det är så där riktigt varmt och skönt. Precis så som man önskar att alla sommardagar ska vara, med en och annan regndag emellan så naturen mår bra.

Finns det något annat som är lika underbart som att plocka röda söta smultron? Tänk då vilken lycka det är när man kan plocka vilda små smultron i den egna trädgården. Egentligen är det ju ogräs men hos mig får dom växa till sig så att familjen kan njuta av dessa underbara små bär.

Den här veckan har förutom kungligt bröllop inneburet lite arbete i trädgården. Bland annat så har vi varit vid en gammal övergiven tomt och hämtat vita syrener som är planterade så att dom så småningom ska bilda en vägg in till min naturtomt. Det ska bli spännande att se om dom tar sig. Det hoppas jag verkligen.


Det ser inte så mycket ut idag men snart ska det vara ett frodigt buskage/vägg dignande av vita syrener i början av sommaren.

En rundtur idag i trädgården avslöjade att min enda lilla (ska vara stor) vallmo äntligen har slagit ut.


Den syns knappt för alla små nävor som omger den. Nästa år hoppas jag att det kommer fler blommor. Har förstått att vallmon kan ta lite tid på sig för att etablera sig ordentligt. Men det är det värt att vänta på.

Min man är inte sä värst mycket för trädgårdsarbete men den här veckan ställde han faktiskt upp och hjälpte mig att snickra ihop en spaljé till min lilla alpklematis. Visst blev det fint? Och ännu finare kommer det att bli när de två buskarna med Finlands vita ros har vuxit till sig.



Nu gott folk ska jag ge mig ut på en affärsresa och kommer inte tillbaka förrän några dagar in i juli. Hoppas att alla mina nyplanterade växter har klarat sig utan min uppmuntran.  Och så önskar jag dig kära besökare en riktigt skön sommar.

Vivvi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar