tisdag 28 december 2010

Vilken julklapp!!!

Där står den granen! I år har vi inhandlat en silvergran - det blir nog förmodligen den sista levande granen som jag köper - och vilken skillnad mot dom vanliga svenska granarna. På den här sitter grenarna alldeles jämnt fördelat, så det var en ren fröjd att klä den. Men som sagt vilket miljöslöseri, jag skäms när jag tänker på det.

I alla fall så hade vi en hel del julklappar som låg under granen på julaftonskvällen. Men den förmodligen bästa julklappen fick jag redan den 23:e. Då fick jag nämligen ett brev från Karolinska:

Kallelse till operation vid Sektionen för Cochleaimplantat
Du är välkommen till Sektionen för Cochleaimplantat för inskrivning, undersökning och provtagning.
Inskrivningsdatum: Onsdag 26 januari 2011
Beräkna inskrivningstiden till nästan hela dagen med avbrott för lunch
Operationen är planerad till den 27 januari och kommer att äga rum på Öron- näs- och halskliniken.
Narkostiden är ca 5 timmar, varav operationen tar ca 3 timmar.
Man blir utskriven morgonen dagen efter operationen.
Efter hemgång ska stygnen tas bort efter ca 7-10 dagar och kan göras på vårdcentralen

Oj,oj då jag läst brevet kom nervositeten igång med full kraft. Men samtidigt är jag glad att det äntligen är på gång, för väntan är ju också påfrestande. Jag kommer säkerligen att komma med ytterligare kommentarer kring det här ju närmare den 27 januari jag kommer.

I trädgården är det full fart
Häromdagen när jag precis tagit fram kameran för att fotografera fasanen, som brukar besöka oss
så höll jag på att tappa hakan för ut genom hålet i staketet spatserade helt plötsligt ännu en fasan. Vi har tidigare aldrig sett mer än en fasan och så helt plötsligt är det två stycken. Och dom är granna med sina fina färger. Fasanerna är mycket vaksamma så minsta lilla rörelse i fönstret eller ljud ute på gatan så flyr dom iväg.
Det är stor aktivitet vid fågelbordet på dagarna. Jag matar dom med solrosfrön och hampfrön. Nu kan jag inte så många sorters fåglar men jag lär mig allteftersom. Här är listan på fåglar som jag har sett:
Nötväcka, blåmes, koltrast,stare, talgoxe, gråsiska, grönsiska, gråsparv, gulsparv och grönfink. Ska försöka lära mig att se skillnad på ännu fler sorter om dom kommer förbi. Varje dag sjasar jag bort en hoper med skator och kråkor som också kommer och kalasar vid fågelbordet.

Det får blir allt för idag men jag blir väldigt glad om det är någon med erfarenhet av såväl cochleaimplantat som småfåglar hör av sig.

Ha det så bra
Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar