onsdag 22 december 2010

En riktigt, riktigt GOD JUL önskar jag alla!



Äntligen en riktigt vit och kall jul, precis så som jag minns min barndoms jular. Nu är det viktigt att vi alla hjälps åt så att alla de vilda djuren klarar vintern. Själv håller jag som vanligt på med utfordringen till småfåglarna. Fåglarnas mat älskas också av rådjuren. Nu är det framförallt ett litet rådjurskid som kommer varje kväll, vid 6-7-tiden och äter av de goda solrosfröna.
Jag brukar också lägga ut en hel del äpplen, från trädet med vinteräpplen. Plockade ner äpplena så sent som möjligt och har förvarat dom kallt så nu kommer dom väl till pass. Ja, jag vet att det är inte bra att mata rådjuren nu för då kommer dom att äta upp mina blommor till våren, men det få jag ta. Det kan inte vara lätt att vara djur ute när termometern visar på 25 grader minus, som det var i morse.

På hörselfronten intet nytt. Ja, det skulle i så fall vara att hörseln blir stadigt sämre. Igår eftermiddag var jag i slaktboden tillsammans med 6 killar ur jaktlaget. Vi styckade en älg som vi gemensamt skulle dela på. Och det hela tar sin lilla tid, så grabbarna snackade och skojade med varandra under tiden som vi höll på. Men jag kunde inte höra ett enda dugg vad dom sa. Ja, det är klart att jag hörde när dom pratade MEN vad dom sa hade jag inte en chans att höra, inte ens om jag tittade på munnen på den som pratade. Var kanske dålig akutsik där men i alla fall.
Så alltmer få jag klart för mig att jag är döv. DÖV! På något sätt har jag hållit det ifrån mig, men nu är det ofrånkomligt att jag blir varse sanningen. Hoppas att det går fort tills jag blir kallad till operationen.
Förresten så nu i mellandagarna så ska jag nog träffa Amanda, som fick ett CI i våras och som idag till och med kan prata i telefon idag. Ser fram emot att få ta del av hennes erfarenheter.

Tack förresten Birgitta för dina kommentarer, det är jätteroligt att få ta del av dina erfarenheter på hörselfronten. Kanske är det fler som har lust att kommentera och komma med sina erfarenheter. Det skulle i så fall vara jätteroligt. Så kommentera gärna.

Nu ni ska jag ta julledigt. Ja, ledigt och ledigt mat ska ju lagas och julklappar slås in men jag ska i alla fall vara ledig från Mjöleriet och det ska bli skönt.



Tills nästa gång önskar jag er en riktigt mysig GOD JUL

Viveca

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar