fredag 15 juli 2011

Sommar är sköna dagar i trädgården

Jag blir glad varje gång jag kommer ut i trädgården och ser den här blomprakten. Den lilla grodan sitter och tittar ut över fågelbadet som jag gjorde härom sommaren. Det är roligt med olika trädgårdsdekorationer. vi har inte så mycket i vår trädgård men några har vi eller vad sägs om den här fula fågeln?

Fågeln inköptes när vi var i Tyskland i början på sommaren. Den snurrar glatt runt när det blåser. Och om den är rätt uppsatt så ska vi även kunna se från vilket håll det blåser.
För en vecka sedan så var jag på antikmässsan i Nora och då införskaffade jag en charmig zinkkanna, den används inte för att vattna med - det är den för tung till - men den är härlig att se på. (Det finns en bild längst ner på sidan).

Det här med trädgårdskonst har blivit mer och mer vanligt i vanliga trädgårdar. Natasja Andersson som jag har skrivit om tidigare är en dängare på att göra roliga konstverk, eller vad sägs om dn här härliga hästen?



Ja, det finns faktiskt en hel del konstnärer som ägnar sig åt att göra speciell trädgårdskonst. På Ateljé Hjälmarstrand utanför Örebro brukar dom ha visning av spännande konstverk. I år hittade jag den här gulliga  skapelsen där.

Visst är den söt den lilla ängeln? Det kanske inte är en ängel men söt är den i alla fall. Kanske något att ta efter.

                                                    Hur är det då med höronen?
Ja, nu har jag väl hunnit vänja mig ganska bra vid mitt CI. Visst ibland tycker jag att det blir för mycket ljud och då går jag och skrotar för mig själv helt utan hörapparater eller kanske med bara den gamla på ena örat.
Jag tycker att det finns vissa ljud som är besvärliga, t ex så kan det bli ett "skärande" ljud när det blåser mycket i träden. Det kan också vara jobbigt att åka bil med öppet fönster då kommer också det där "skärande ljudet".
Faktiskt så tyckte jag att jag på något sätt hörde bättre alldeles efter att man hade kopplat in mitt nya CI. Undrar vad det kan bero på, jag vet ju att volymen är högre nu än den var i början men ändå tycker jag att jag hörde bättre i början. Nybörjarglädje???
Men summan av kardemumman är ändå att det är fantastiskt att man kan göra sådana här ingrepp och förbättra hörseln så mycket.
Nu var det så länge sedan jag hörde något från er mina CI-systrar. Hur går det för er? Hoppas att det går bra och att ni kanske kan få lite tid över för att rapportera om era framsteg och erfarenheter.
Och du Tina, hur gick det med incheckningen till flyget?

                                                                  Ha det så bra
                                                                       Vivvi



1 kommentar:

  1. Hej Vivvi!

    Kul att äntligen få läsa ett nytt blogginlägg av dig. Fast, jag hoppas att du har så fullt upp med att lyssna och att njuta av sommaren att du helt enkelt inte har TID att skriva nåt.

    Här är det bara fiiint! Glömmer nästan bort att lyssna efter VAD jag hör och VAD jag inte hör, för nu har jag kommit in i en slags vardagslunk där allt blivit "som vanligt" igen. Börjar nästan glömma VAD och ibland ATT jag inte hört tidigare. Blir dock snabbt påmind när batterierna plötsligt tar slut ;-)

    Men så ibland får jag såna där aha-upplevelser igen, som när jag hörde cikador i Italien:

    http://dovblind.blogspot.com/2011/07/ljudet-av-cikador.html

    Här är förresten inlägget där jag berättar om min incheckning på flyget:

    http://dovblind.blogspot.com/2011/06/min-forsta-flygresa-med-ci.html

    Imorgon är sista arbetsdagen innan jag påbörjar andra semesteromgången. TRE veckor, minsann! (Inkl firandet av min FEMTIOårsdag... Jaja, alternativet hade varit värre: Att INTE få uppleva sin femtioårsdag, så jag ska FIRA!)

    KRAM till dig, så hörs vi av igen! // Tina

    SvaraRadera