onsdag 17 mars 2010

Det är fler gäster som besöker fågelbordet


Igår när jag drog upp rullgardinen så hade jag den här synen utanför fönstret. Visst är det fantastiskt att ha sånt här inpå knuten. Men det är klart när snön är borta och jag längtar efter vårblommorna är det inte lika roligt att ha dom här. Jag får njuta nu!
Våren är trots allt på stark frammarsch så nu måste jag ta mig samman och börja plantera lite nytt att sätta ut i trädgården framöver. Normalt brukar jag plantera om mina pelargoner vid den här tiden på året. Men i år blir deet inget av med det. Jag har ett uterum där jag brukar ha pelargoner och en hel del andra blommor. Med ett konvektorelement kan jag hålla en lagom temperatur som alla blommor tycker om - även på vintern.

I år åkte jag till Sälen efter nyår och då var sonen hemma och tittade till huset. Och han trodde inte det var bra att ha elementet på så hög värme när vi inte var hemma så han stängde av det. KUL!
När jag kom hem hade ALLA växter dött, t o m min porslinsblomma som jag har haft i ca 35 år. (Fast alldeles nyligen upptäckte jag 3 små gröna blad på den, så den kanske överlever). Totalt tror jag att jag slängde ut ca 40-50 blomkadaver. Några har fått flytta in och sköts ännu om i hopp om att dom kanske kanske har överlevt.
Annars blir det till att köpa nya fräscha blommor framöver.

Igår framåt kvällningen hade morgonens rådjur hämtat en kompis och nu passade dom på att äta kvällsmat vid fågelbordet. För att inte skrämma dom små liven så använde jag inte blixt utan tog bilden med långsam slutare därför är bilden inte helt skarp. Men visst är dom söta?


Många hälsningar Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar