torsdag 6 maj 2010

Den härliga våren är här!



Våren är en underbar tid! Visst är det härligt att se hur naturen vaknar till liv efter vinterdvalan. Själv njuter jag obeskrivligt av att gå runt i trädgården och titta på allt som spirar. Visst det är en hel del trädgårdsjobb som ska göras men det är så rogivande att rensa rabatterna och att ge ny jord och näring till alla rabatter.
Här kommer lite nytagna bilder från de små blommor som redan har tittat upp i min trädgård.

Ormögans små blommor lyser i rabatterna - jag har massor i min trädgård.






Till och med hyacinterna, som tidigare stått i en julgrupp och utplanterats i trädgården, har titta upp. Det är så härligt.

Hörapparat med problem
Mitt gissel med hörsel och hörapparaterna fortsätter. Mina nya proppar är väldigt mycket bättre än dom gamla. Men fortfarande är det rundgång, fast den här gången hör jag det oftast inte själv för det är en väldigt hög ton och som omgivningen istället hör. Jag kan höra den om det är alldeles tyst runt omkring.
Nu har jag fått en ny tid till anhörigträff, den 19 maj. Hoppas att min familj kan komma med då. Förra gången när såväl min man som mina barn hade sagt att dom kunde gå med så blev det inställt. Typiskt!
Förresten så ska jag passa på att berätta att det finns ett kanonbra forum för oss som har hörselproblem:
http://www.horselskadade.ifokus.se/ som jag varmt kan rekommendera. Där kan man ventilera sina synpunkter och problem.

Det var allt för idag!
Vivvi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar