tisdag 30 november 2010

Nu är det vinter...

För några dagar sedan besökte jag min sommarstuga - den ligger längst ner i Västra Götaland, på gränsen till småländska höglandet. Där har man samma klimatzon som Gävle. Utsikten från stugan är alltid helt fantastisk oavsett om det är på sommaren och sjön glittrar eller som här när allt är grått.
När det är så här grått och kallt ute är det jättemysigt att sitta inne i stugan och elda brasan. Och allra helst ska man samtidigt ha en riktigt bra bok, det hade jag. Jag läste i Svärdet och spiran, en bok med 1200 sidor, så den räcker ett tag. Härligt!
Men nu är jag hemma igen och funderar som bäst på vad jag ska baka för goda julbröd, julkakor etc. Kanske återkommer jag med recept om någon dag. Tills dess får ni ha det så bra.

                                                                     Vivvi

1 kommentar:

  1. Hej Vivvian!Skickad en liten uppdatering men den hamnade lite längre ner.

    SvaraRadera