onsdag 29 februari 2012

Robotöron - visst låter det spännande!


I vår lokala tidning VLT hade man igår en bra artikel om barn som får CI. Infogar artikeln här och hoppas att ni kan läsa den.

Och så måste jag passa på att tacka Gert för den fina kommentaren. Såå roligt om min resa med CI har kunnat inspirera någon. Själv är jag fortfarande så otroligt fascinerad av att den här nya tekniken, har kunnat förbättra min livskvalitet så mycket. Visst är jag fortfarande hörselskadad men å andra sidan hör jag "nästan normalt" i massor av situationer där jag förut nästan inte hörde något - och i varje fall inte utan ansträngande läppavläsning.

Vet att deet är flera som tidigare har följt min blogg och som sedan har fått sina CI, det skulle vara så roligt att höra hur det går för er? Vilka är era erfarenheter?
Här kommer nu artikeln om robotoronen:

Ha det så bra och Gert hör snart av dig igen
Viveca

2 kommentarer:

  1. Hej igen Vivvi, igår kopplade dom på mitt CI för första gången, det var över förväntan jag kunde föra ett samtal med CI-ingenjören redan efter någon minut. Lite plåtigt lät det, men det var huvudsakligen mest min röst som jag upplevde på det sättet, nu låter det redan bättre. Jag träffade sedan Vanja som gjorde en lite kortare hörseltest på mitt CI-öra, tänk jag hörde i stort sett allt hon läste, det var inte långt ifrån tårar i det läget. Redan igår upplevde både jag och min fru att vi kunde samtala bättre, och det redan efter 4-5 timmar. Skall tillbaka imorgon för lite mer tester. Jag ser onekligen fram emot det. Glada hälsningar från Gert

    SvaraRadera
  2. Hej Gert!
    Vad roligt det var att läsa om din fantastika upplevelse. För visst är det otroligt vad dom kan göra. Nu ska du se att du kommer att uppleva en helt ny slags vår med massor med småfåglar som sjunger just för dig.
    Lyssna också på det nya ljudet hur det "pyser" när man häller upp öl eller något annat kolsyrat.
    Med andra ord massor med nya ljudupplevelser som du har framför dig. Passa på och njut för snart blir jua allt "vanligt" ungefär som om man alltid har hört så bra.
    Hör snart av dig igen och berätta hur det går.

    MVH
    Vivvi

    SvaraRadera