fredag 24 september 2010

Pga sjukhusets misstag så var jag tillbaka igen..


I tisdags var jag på radiologen för att genomgå en undersäkning av hjärnan med hjälp av en magnetkamera. Allt gick väldigt fort så jag frågade om det var klart nu så att jag kunde gå? Ja, allt gick bra så du kan gå nu. Men se, det var inte klart. Så radiologen jagade mig tydligen hela onsdagen för att meddela tt jag även skulle göra en datortomogafi av hjärnan. När dom äntligen fick tag på mig så fick jag tid på morgonen igår.

Följdaktligen så var jag på plats på radiologen på morgonen igår. Nu var det "vanlig" röntgen som gällde. Jag kunde behålla mina kläder och smycken på mig. Och fick lägga mig på en brits och  sedan åkte huvudet in i en stor maskin - se bilden ovan. Även nu fick jag ligga still men det var tydligen inte lika känsligt som med magnetkameran. Allt gick fort och smärtfritt och sedan kunde jag gå hem igen. Eftersom det var sjukhuset som hade missat så slapp jag betala patientavgiften igår. Alltid något bra.

Hörseln jag. Nu har jag nästan ingenting utan hörapparat och även med hörapparater så är det riktigt risigt. Min man säger att min hörsel har försämrats med en störtdykning. Så nu är det nog inget att tveka om längre - jag behöver en operation, inget kan bli sämre än det är nu.
Jag själv och många med mig tycker att det är väldigt skönt när det är alldeles, alldels tyst ibland. Så många tror nog att det är jätte skönt att ta av sig hörapparaterna. Och det är det ibland, men oftast så blir det inte tyst utan istället så tar tinnitusen chansen att göra sig hörd. Min tinnitus låter ungefär som när ett flygplan just har passerat över huvudet och man hör det avlägsnande mullret. Det är bara det att "flygplanet aldrig avlägsnar sig" det forsätter över huvudet på mig ända tills jag kollapsar av trötthet. Skönt att kroppen säger ifrån ibland när det absolut måste sova för då struntar den i tinnitusen och jag får ha mina söta drömmar för mig själv.

Nog om beklagande. Nu ska jag förbereda mig inför helgen. Bland annat ska jag gå till en expert som ställer upp och talar om vilka äppelsorter man har med sig. Vi har två äppelträd i trädgården och jag vet inte vad någon av dom är för sort. Ett är en tidig sort och ett är vinteräpplen. Det blir spännande att få namn på det som vi har i trädgården.

Ja, så blir det nog en tur till skogen för att plocka svamp. I källaren står en hink med äpplen i vatten som ska silas upp för att bli "äppelmust/cider". Får se vad det blir.



Ja, det var lite av vad som väntar.
Ha det
Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar