fredag 1 oktober 2010

Nu är det ingen tvekan längre - hösten är här!

Den här söta lilla rosen finns i min trädgård just nu kämpande mot nattfrost och solvarma dagar. Hur länge ska den orka? Nu är sommaren definitivt förbi, hösten är här med allt underbart som den för med sig.
Härom dagen fick jag det här mailet:

KALLELSE

Härmed kallas till älgjaktsmöte.
                                                                  Plats: Jaktstugan
                                                    Tid: Lördag 2010-10-09 kl 10:00
                                                                 På dagordningen

                                                                  Årets älgjakt
                                            Lottning av pass första/andra jaktdagen


Så nu är geväret inskjutet, årets älgjaktsprov är klart. Passen är röjda. Om en vecka har jag semester och kommer att sitta i skogen hela dagarna. Oh det ska bli så skönt och roligt. Spännande också förstås.
Men innan dess hinner jag nog ut i skogen för att plocka svamp. Och nu i helgen ska jag åka till Kistamässan för att titta på antikviteter. Ja, så går dagarna.
Hoppas att du också kära besökare har det bra.

Vivvi















Välkomna!















Ladda ner detta brev som en fil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar