söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans dag


Innan jag ens hunnit ur sängen idag, på Alla hjärtans dag, kom Sebastian med den här fina blomman. Då blir man varm om hjärtat. Och mera skulle det bli. Lite senare på dagen fick jag rosor och tulpaner av min man och ännu lite senare fick vi (C-G och jag) en stor kartong After Eight. Vilken dag.

Själv har jag bara bakat en hjärttårta. Ja, jag håller på med den, för smörkrämen som ska vara på tårtan vill inte riktigt stelna, så det rinner åt alla håll och kanter. Det är två hjärtformade marängbottnar med smörkräm emellan och slutligen punchpralingrädde ovanpå som ska kreeras. Alla ingredienserna är jättegoda var för sig, så nu gäller det bara att jag får ihop det hela. Men det ska nog gå.
Det gick inte så himla bra. Tårtan blev god men fyllningen flöt ut så det blev nästan som att äta soppa - en söt och god soppa. Hade tänkt delge receptet här på bloggen men med tanke på resultatet så avstår jag.
Ja, så kan jag berätta att igår när jag skrev bloggen blev jag så förbaskad för jag kan inte lägga in bilder som jag har tänkt mig. När jag vill lägga in en ny bild härnere i texten så hamnar den högst upp. Så nu har jag kommit på att jag får göra flera olika små inlägg så att jag får bilderna där jag vill. Om det någon av er läsare som kan berätta hur jag ska göra blir jag så glad.
Fortsättning på mina hörselproblem
Nu har jag fått en inbjudan till Anhörigkväll på hörselvården. Då är anhöriga till mig (det kan i och för sig även vara vänner, arbetskamrater etc) välkomna för att få en inblick i hur det är att vara hörselskadad. Speciellt spännande tycker jag att det är när dom anhöriga ska få höra hur jag hör. Man programmerar in min hörselkurva på ett speciellt program på datorn och som gör att man kan sända talet så som jag hör det. Nu har hela familjen sagt att dom kommer med. Det tycker jag är gulligt av dom.
Min hörsel har försämrats så mycket på sista tiden eller kan det vara så att jag har blivit mer fixerad kring hörseln sedan jag blev informerad om Cochleaimplantat (CI)? I vilket fall som helst så upplever jag att det är mycket svårare att höra vad folk säger.
Men som tur är är ju allt inte beroende av att man hör. Baka går till exempel utmärkt utan att höra. Släktforska går också bra utan att höra. Släktforskningen kommer jag tillbaka till i nästa inlägg.
Viveca




















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar