lördag 29 januari 2011

Nu är det gjort!

Bilden är tagen någon timme efter uppvaknandet ur narkosen och då jag återigen var tillbaka på avdelningen.
Nu är jag hemma i Västerås igen och ska bara ta det lugnt ett tag. Jag återkommer  kanske imorgon med en mer ingående beskrivning av hur det hela gick till.
Så här1,5 dag efter operationen mår jag nog egentligen oförskämt bra. Eftersom det är lördag så ska jag/vi festa lite lugnt.
Vill också passa på att tacka er mina "okända" vänner som stöttat mig och stöttar mig. Det behövs nog för visst är det lite speciellt just nu. Jag har massor med ljud i mitt opererade öra: allra mest är det mitt flygplan som flyger över huvudet uppblandat med lite "fläktljud" från en stor, jättestor fläkt. Och så mitt ibland alla dessa ljud plingar det till ibland - riktigt sött faktiskt - ungefär som om någon plingade lite lätt i ett kristallglas. (Ibland funderar jag på om det är min döda mamma som hälsar, för ljudet är på något sätt lite gulligt när det plötsligt dyker upp). Ja, jag vet att jag är knäpp. Det är nog bäst att jag vilar mig lite mer så jag inte skriver fler dumheter.
Vivvi

2 kommentarer:

  1. =) Har tänkt på dig! Härligt att du låter så pigg!

    Jag tycker inte alls att du låter knäpp, snarare gulligt det där med din mamma ;-)

    Kan trösta dig med att jag hade den värsta tinnitus någonsin veckan efter operationen, medan jag numera nästan inte störs alls av tinnitus, förutom lite kvitterljud emellanåt. Det har jag inte tänkt på tidigare, men det kanske är min mormor som gör sig påmind ;-)

    Vila nu! Ser fram emot att få höra mer om dina framsteg efter hand, kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Tänkte på dig i torsdags.
    Ta det lite lungt nu festa inte så hårt.Härligt att du är så piggg.Ska bli spännande att höra hur det går framöver.Då kanske jag inte behöver gruva mig för detta.

    Kram till dig!

    SvaraRadera