fredag 18 februari 2011

Nya ljud hela tiden

Tänk att idag kan jag ägna hela dagen bara åt att lyssna. Att höra på alla ljud och försöka komma på vad det är som låter. Till exempel så lät det som om någon hamrade, vi bor i villa och jag var ensam hemma med hundarna så det var väldigt mystiskt. Tills jag upptäckte att det var Mitzi, en av hundarna som viftade på svansen och slog emot en pappkartong. Så det är sannerligen mycket som ska upptäckas på nytt.

 Efter inställningen i onsdags så tyckte jag att program 2 som är det jag nog bör använda mest till att börja med var alldeles för starkt. Så istället har jag hela dagen igår och störrre delen av idag använt mig av program 1, som skulle vara mitt viloprogram. Alla programmen har haft mycket eko och det riktigt, riktigt jobbigt. MEN så helt plötsligt i eftermiddags verkade det som om ekot nästan hade  försvunnit. Så det var dags för nya utmaningar.
Alltså satte jag om till program 2 och där är jag nu. Det låter jättemycket.
Var ute och gick med hundarna för en stund sen och snön knarrade så innerst in i bomben (vi har ca -10 grader just nu). Då tänkte jag att det är tur att jag går själv så att jag inte ska försöka prata med någon i det där enorma oväsendet. Hoppas att hjärnan anpassar sig snart.

På inrådan från audionom Vanja så har jag varit på biblioteket och lånat en talbok - jag har pocketboken och nu ska jag börja lyssna på talet och samtidigt följa med i boken för att på det viset vänja hjärnan. Vi får se hur det går. (boken som jag ska lyssna på är Roms portar, enligt min man är den jättebra). Fast det blir inte förrän imorgon för nu ska jag sitta framför TV och försöka lyssna.

Vivvi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar