tisdag 1 februari 2011

Femte dagen efter operationen

Fantastiskt vad tiden går. Redan 5 dagar sedan operationen - känns som det var igår. Nja inte för att jag har ont utan för att det verkar så nyss. Igår och idag har jag varit utan smärtstillande - tog en Alvedon igår kväll när jag gick och la mig, för säkerhets skull. Usch vad feg jag är för lite smärtor.
Igår kväll var det så dags att försöka tvätta håret. Min snälle man assisterade när jag satt i badkaret och höll en handduk för den opererade sidan. Det gick riktigt bra och vad skönt det kändes att åter igen ha rent hår.

Vet inte varför jag har låtit bli att titta i spegeln så noga men när jag nu har gjort det så har jag kunnat konstatera att jag är rätt svullen på höger sida. Något som också gör att mitt redan tidigare utstående öra står ute ännu mer - ser med andra ord ännu mer ut som Toker nu. Svullnaden sträcker sig ner över kinden och igår kunde jag också se att jag har varit utsatt för hårda tag - lite olika färger har dykt upp på halsen och även på kinden.

När jag ser de vackra färgerna så förstår jag också lite mer varför det är så svårt att öppna munnen när jag ska äta. Prata går som vanligt bra!!;) .

Tinnitusen är som vanligt, det söta lilla plinget har jag inte hört på ett tag - mamma kanske tröttnade!!
Igår försökte jag mig på att arbeta ett tag - 2 timmar - är man egen företagare så är man. Man skulle nästan kunna säga att man är oumbärlig, ha,ha.. Två timmar var kanske precis så mycket som jag klarade, jag var jättetrött efteråt. Tänk att det tar så på krafterna med en "liten" operation?

Tror att det här är allt just nu. Jag tänker återkomma och berätta lite om hur jag har upplevt/upplever att höra dåligt(eller nästan inte alls). Ibland får man en känsla av att andra människor inte fattar hur jobbigt det är att vara hörselskadad - man kan ju bli helt slut bara av att försöka höra.

Vivvi



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar