tisdag 8 februari 2011

Snart återställd efter operationen

Igår var det så dags att ta bort stygnen. Var hos distrikssköterskan som tog bort 12 stygn alla satt tydligen snyggt och prydligt alldels bakom örat. Så det är inte mycket hår som har rakats bort. MEN jag kan inte fatta hur doktor Anders har lyckats få in implantatet bara genom det hålet? Det är något som jag ska fråga honom om på måndag den 14 februari då det är  dags för återbesök och också för första inkopplingen.

Som förmodligen många andra i min situation så läser jag bloggar som på något sätt skriver om CI. Därför läser jag med stort intresse - och oftast med ett leende - bloggen dovblind (se länken här ovan). Tina som skriver den bloggen berättar om hur mycket nytt hon nu hör med sitt implantat. Det verkar helt otroligt att man kan höra så bra efter en sådan här operation - men hon kanske också är speciell precis som Amanda som jag skrivit om tidigare.
Min man som får stå ut med allt mitt prat om CI säger att implantatet är ju inställt på normalt hörande och inte på mitt gamla dåliga hörande så det är ju inte så konstigt om dom kan höra så bra. Den som lever får se.

Men apropå höra bra så måste jag bara berätta om min son som tycks ha en alldeles otroligt bra hörsel. Han anstränger sig inte för att "tjuvlyssna" men ha hör allt man säger - även genom väggar eller ner till källarvåningen eller om han ligger och sover eller lyssnar på musik så undgår inget honom. Fattar inte att han orkar höra så bra. Blir man inte trött av att höra för mycket?
Jag får ge mig till tåls för att se om jag också kommer att höra "för mycket". Nej skämt å sido men det ska definitivt bli väldigt spännande när inkopplingen kommer igång.
Vivvi

2 kommentarer:

  1. Hej Vivvi!

    Kul att se/höra hur det går framåt för dig! Jag skrev en kommentar i förmiddags och skulle fråga dig hur du mådde, men inlägget försvann... Är nåt strul med blogspot verkar det.

    Hur som, så måste jag säga att jag är minst lika förvånad som du över hur mycket jag hör. Hade aldrig vågat tro på ett sådant resultat innan det verkligen hände mig. Och då är jag ännu bara i början av mitt nya hörande!!! Så du har mycket att se fram emot!

    Den 16:e är jag kallad till Lund för tremånaderskontroll. Ska bli väldigt kul att se hur auidogram och procent hörseluppfattningsförmåga ser ut nu =)

    Ser fram emot att få höra om din inkoppling snart!

    KRAM! // Tina

    SvaraRadera
  2. Ja du milda tider vad man har att se fram emot.Det går bra för Dig.Hoppas det går lika bra när de ska koppla på den fjortonde,på alla hjärtans dar.Jag ska till Uppsala den 17 och då får jag höra när inplantatet sker.
    Ha det så gott,var rädd om Dig.

    SvaraRadera